Kamarikuoromme juhlavuosi

Niin kuin moni on varmasti huomannut, Kamarikuoro Braxen vietti viime vuonna 50-vuotisjuhliaan. Juhlavuotta päätettiin tällä kertaa viettää yhden suuremman konsertin sijaan useamman, eri paikkakunnilla järjestettyjen konserttien merkeissä.

Tavallisista Braxenin konserteista poiketen juhlavuoden konserttimuotoisissa tilaisuuksissa oli kaikissa sama ohjelmisto. Ohjelmiston valintakin tehtiin tavallisesta kuoronjohtajavetoisesta menettelystä poiketen äänestyksenä, jossa kukin kuorolainen sai ehdottaa suosikkilauluansa. Toki kuoronjohtajalla sai lausua viimeisen sanan, jotta konserteista saatiin toimiva kokonaisuus.

Juhlavuoteen mahtui konserttien lisäksi harjoituksia, lämminhenkinen vierailu vanhusten palvelutaloon, jumalanpalveluksia seurakunnissa sekä YLEn televisioima Studiokirkko, joka nauhoitettiin Tampereen Tohlopissa. Braxen myös esiintyi sekä Vapaakirkon että helluntaiherätyksen kesäjuhlilla. Vapaakirkon juhlien esiintyminen oli heti aamusta, helluntaiherätyksen juhlilla laulettiin myöhään juhannusiltana upeassa Keuruun kirkossa.

Mitä juhlahumusta jäi käteen? Ainakin konsertteihin valikoidut laulut opittiin aika hienosti, kuoron esiintymisessä oli jo havaittavissa vapautuneisuutta ja iloa! Johtajaakin varmasti pystyttiin seuraamaan entistä paremmin ja siten laulujen tulkinta yhtenäistyi. Käypä vilkaisemassa Studiokirkon tallennetta Ylen Areenassa ja kerro, oletko samaa mieltä!

Suurena rukousvastauksena kamarikuoromme sai juhlavuoden aikana viisi uutta kuorolaista! Oli ilo huomata, että vielä löytyy laulavaisia, joita kiinnostaa laulaa kuorossa, kehittyä laulajana, ja jotka ovat valmiita matkustamaan viikonlopuksi eri puolille Suomea muutaman kerran vuodessa! Tervetuloa siis laulamaan jokainen uusi ja aiemminkin mukana ollut kuorolainen: olette kaikki arvokkaita ja tärkeitä yhteisessä missiossamme!

(Kuoroon mahtuu edelleen uusia laulajia. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä puheenjohtajaan tai kuoronjohtajaan tai tule kuuntelemaan tuleviin tilaisuuksiin.)